miercuri, 20 mai 2009

Psihologie pozitiva


Citeam zilele trecute un articol despre psihologia pozitiva si am aflat chestii interesante (cel putin) pe care m-as bucura sa le impartasc cu voi (nu stiu de ce am iluzia ca cineva chiar citeste ce scriu eu dar...anyway!).

Niste oameni destepti au facut un studiu si au ajuns la concluzia ca putem face 3 exercitii simple pentru a ne spori gradul de fericire:
  1. Sa intram pe siteul lor www.authentichappiness.org si sa facem ceva chestionar (irelevant cum ar zice Leda), ca sa ne constinetizam punctele noastre tari. Apoi, timp de o saptamana, sa folosim top 5 puncte tari in situatii diferite decat am facut pana acum.
  2. Sa scriem, timp de o saptamana, 3 lucruri care au mers bine peste zi si ce credem ca a dus la existenta lor
  3. Sa scriem si apoi sa inmanam personal o scrisoare de multumire adresata unei persoane dragi careia niciodata sau de prea putine ori i-am spus "multumesc".
De notat ar fi faptul ca primele doua cresc gradul de fericire si diminueaza depresia pe o perioada de 6 luni iar cel de-al 3-lea exercitiu, acelasi efect timp de o luna.

Buna treaba, cred ca ar merita sa incercam desi exista multe aspecte in articolul respectiv care lasa de dorit in ceea ce priveste procedura de testare. Totusi, who knows? poate chiar functioneaza...

Tot citind articolul asta mi-am adus aminte de un workshop pe psihologie pozitiva tinut de un student la Congresul de psiho din germania. Tipul a avut o idee foarte misto - din cand in cand, sa dedicam o zi unui lucru ciudar/pe care-l facem rar, etc
De exemplu: ziua hainelor necalcate (iti desfasori programul normal dar imbraci haine necalcate), ziua cantatului (in loc de vorbit, cantam - hip hop pana la pranz, opereta dupa sau whatever), ziua filmelor (bagi filme 24 din 24), ziua salutului (saluti lumea pe strada), ziua zambitului (zambesti la oameni pe strada) sau efectiv ziua sunatului colegilor din liceu sau whatever...
mi s-a parut f tare ideea si ne ofera un confort psihic la ideea ca stop! azi fac ce vreau eu, nu ce imi impune societatea (chiar daca aduce mai mult a comportament adolescentin, azi am aflat ca pana pe la 25 de ani ramanem adolescenti, chiar daca intre timp am devenit "emerging adults").

Tot cautand chestii pentru a face analiza critica la articolul meu, am dat peste o lista cu filme care sunt recomandate de psihologia pozitiva ca avand un efect benefic atunci cand...bla, bla...sunt listate acolo criteriile. linkul este http://www.hogrefe.com/design/standard/images/books/pdf/AppendixG_PPAM.pdf

Vizionare placuta,
ex-butterfly

Un comentariu:

  1. :)) =)) ok..uite eu promit ca o sa fac o zi cu haine CALCATE!!!...interesant si vb lui David "Nu tre` sa fie adevarat ca sa fie util" :D pup

    RăspundețiȘtergere